2012. augusztus 31., péntek

Egy kis torna minden napra (*_*)


  Remélem, sikerül ismét valami újjal előhozakodnom :D Vagyis nem új, csupán én nem posztoltam még erről. S ez a NAPI TORNA :)





  Igen, egy rövid ideje nagyon vigyázom arra, hogy minden nap tornázzak egy kicsit. Nem járok konditerembe, szaladni is csak alkalmanként sajnos, de amit lehet, azt igyekszem itthon elvégezni.
  Szeretek odafigyelni arra, hogy jó alakom legyen. Igen, nincs mit tagadni ezen, hiszen mindenki ezt szeretné, én sem vagyok kivétel. Fogyókúrázni viszont sosem szoktam, sőt én inkább azt az elvet követem, hogy mindent eszek, amit megkívánok, de mértékkel. Az egyoldalú, drasztikus és teljesen abszurd fogyókúrákkal a legkevésbé sem értek egyet. Pontosan ezért inkább vigyázok, hogy mennyit eszek és főleg, hogy mennyit tornázok!
  Na most engem nem úgy kell elképzelni, hogy evés után rögtön megyek mozogni, tornázni, órákig szaladok, gyúrok: tévedés! Minden nap szánok néhány percet arra, hogy megmozgassam a karjaimat, lábaimat, hasamat.
  Az elején vagyok még én is, nem bírok túl sok gyakorlatot elvégezni egyből, ezért van, hogy naponta 2x-3x is elvégzem ugyanazokat. Nem jó ötlet, ha az ember egyből nagyon kifárasztja magát: utána izomláza lesz, vagy ami még rosszabb, megrádul, meghúzódik az izma, s utána napokig, hetekig meg se tudja mozdítani. Inkább fokozatosan terheljük magunkat, az sokkal jobb az izmoknak is. De vigyázni kell, hogy mindig annyi gyakorlatot végezzünk, vagy olyan súlyt emeljünk, ami kihívás az izomnak - se nagyon könnyűt, se nagyon nehezet.
  Fontos a bemelegítés. A gyakorlatok előtt végezzünk pár egyszerű vállkörzést, törzshajlítást, feszítést. Jól fog esni. Utána tetszés szerinti sorrendben álljunk neki a gyakorlatoknak. Nem vagyok fitness edző, nincs semmilyen training programom, viszont úgy gondolom - vagyis nálam így működik a legjobban -, hogy több ideig ki tudunk tartani, ha felváltva végezzük a gyakorlatokat. Ez azt jelenti, hogy (ismét hangsúlyozom: ezek a legegyszerűbb otthon elvégezhető gyakorlatok!) például ha elvégzünk 15 felülést, utána már nem fogunk bírni még 15 másfajta hasizomgyakorlatot, ezért jobb 15 guggolást végezni, addig is a hasizom pihen egy kicsit. Utána mondjuk 15 bicepsz gyakorlat, s utána kezdjük elölről. Természetesen ez csak egy ötlet, személyes vélemény. Azok, akik konditerembe járnak nyilván nem így dolgoznak. Ők egy nap csak egy bizonyos testrészre gyúrnak, esetleg kettőre, azt hiszem. S jelzem, nem ilyen intentenzitással :P :D
  
  Most pedig megmutatom a videókat, amik alapján szoktam én tornázgatni. Ezek csupán irányadók. Ha valamelyik gyakorlat túl nehéz, akkor csak keveset végezzünk belőle.










Nagyon kellemes tornászást kivánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése