2012. szeptember 9., vasárnap

^^ Special Edition ^^ A Nagy Nap => Ünnepi Ebéd

   Biztosan sokan közületek vártátok a folytatását a szerdai bejegyzésnek, amiben előrevetítettem, hogy évfordulónk alkalmával különleges menüt fogok összeállítani. De mivel a nap csütörtökön volt, Párommal úgy döntöttünk, hogy elhalasztjuk szombatra, mert jobban el is tudok készülni és jobban esik az embernek egy kiadós ebéd, mint egy hatalmas vacsora, amitől aztán nem is tud jól aludni. 
  Be kell vallanom, egész héten azon agyaltam, hogy mi lesz a legmegfelelőbb erre az alkalomra. Nagyon szeretek főzni, és ha ráadásul az alkalom sem mindennapi, akkor kiteszek magamért.
  
Sok latolgatás után a következők mellett döntöttem:
  • leves: ünnepi húsleves házitésztával
  • főétel: lerben sült pulykacomb mustáros pácban western burgonyával
  • desszert: tejfölös kekszes süti (ami még maradt belőle :P )


APERITÍV Egy kellemes hűs pohár ital volt :) Nagyon egyszerű és finom: konyak kólával és jéggel.
     
LEVES

   Azt olvastam, hogy a legfinomabb húslevesek többféle húsból készülnek. Ezért elhatároztam, hogy most én is kipróbálom ezt. 

Hozzávalók:
  • egy darab disznófarok 
  • csirke szárny és -belsőségek
  • 1 kisebb krumpli
  • 1 kisebb karalábé
  • 1 peszternák
  • 1 petrezselyem
  • 1 zöldpaprika
  • 3 kisebb murok
  • 1 kisebb hagyma
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • só, vegeta
  • fél marék egész feketebors
  • 1 tk köménymag
  • 2-3 szem szekfűszeg
Teljesen hagyományos módon főztem meg a levest, előző este. Nagyon finom íze lett! Ebéd előtt pedig befőztem a tésztát.

 
   FŐÉTEL 
 A pulykacomb receptje nem saját, a neten kerestem én is, éppen ezért nem írom le külön, csupán csatolom: http://www.nosalty.hu/recept/sult-pulykacomb-2-mustaros. El kell árulnom, féltem, hogy nem fog sikerülni, túlságosan elsütöm vagy elfűszerezem, de az eredmény nem maradt el: a Párom csak ennyit mondott ''Mennyei!!'' 


 A köretnek egy egyszerű sült krumplit választottam, aminek enyhébb az íze, hogy a főszerepet s hús kapja. Itt találjátok a reseptjét: http://www.nosalty.hu/recept/western-burgonya

És így nézett ki együtt:

  
DESSZERT

A desszertet már megosztottam veletek akkor, amikor készült :) A tejfölös kekszes sütiről van szó. 

 Ennyi volt az ünnepi ebéd. Nagyon jól sikerult, hála Istennek, de tudjátok hogy van, tízszer annyi idő elkészíteni, mint utána elfogyasztani :P 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése