2012. július 10., kedd

Okosodj unalmadban! - a legjobb gondolkodás fejlesztő tevékenységek unalom ellen

  Az este, mikor azon törtem a fejem, mi legyen a mai post témája, az jutott eszembe, hogy végülis mindegy, mert miutám megírtam a cikket, utána úgyis csak unatkozom, nem tudom feltalálni magam, töltöm az időt a gép előtt. Ekkor pattant ki az ötlet, hogy ''de miért kell nekem unatkoznom??'' És elkezdtem azon filózni, mit tehetnék, hogy ne is unatkozzak, de ugyanakkor a gondolkodásomat is fejlesszem közben. Így lyukadtam ki ide, ahol vagyok. Végiggondoltam, hogy milyen játékokat, unaloműző tevéknységeket ismerek, amik fejleszthetik a memóriámat, a logikámat. Összeírtam párat nektek is.


  1. Keresztrejtvény Kiváló unaloműző! Gondolkodni kell rajta, sokat lehet tanulni belőle és általában még nyerni is lehet vele, ha beküldjük a helyes megfejtést :))

 2. Sudoku Rendkívül népszerű japán eredetű játék. Fejleszti a gondolkodást, logikát, megfigyelőképességet. És nem is olyan nehéz:)

 3. Találóskérdések Nevetségesnek tűnhet, de valójában nagyon is hasznos. Fejleszti a logikát, megtanít következtetni és műveltebbé tesz.

 4. Vers olvasás Próbáljuk ki! Olvassunk el egy tetszőleges verset és utána próbáljuk meg elemezni. Gondolkodjunk el azon, milyen lelki állapotot tükröz, mit takarnak a költői képek, milyen életkérdés, dilemma van becsomagolva a rímekbe. Elmélkedjünk rajta!

 5. Vers tanulás Nem számít, hány évesek vagyunk, a jó memória minden életkorban kincs. Ne hagyjuk lankadni emlékezőképességünket! Tanuljunk meg néha egy-egy hosszabb-rövidebb verset.

 6. Sakk Azt mondják, ez az okosak játéka. Nagyon helyes! Kezdjük el játszani, és mi is okosabbak leszünk! Jó megfigyelést, logikát követel. Fejleszti a megfontoltságot, hiszen a lépéseket előre kell tervezni az ellenfél lépésinek függvényében.

 7. Ismeretterjesztő filmek, dokumentumfilmek Legyen bármi is az érdeklődési körünk, egy jó ismeretterjesztő film biztosan érdekesebb, mint egy újságcikk. Természetrajzi, történelmi, művészeti vagy tudományos film mindenképpen jót tesz az általános műveltségünknek.

 8. Kvízjátékok Nagy teret hódítottak napjainkban a kvízjátékok. Honfoglaló, Legyen Ön is milliomos, Maradj talpon, Széf - csak a legismertebbek. Interneten is sok ilyet lehet találni. Sokat lehet tanulni belőlük és ugyanakkor magunkat is leteszteljük! 

 Ennyit szántam ízelítőnek. Ha tudtok más olyan tevékenységet, ami okosan tölti ki az unalmas napjaitokat, osszátok meg velem is, érdekel! Addig is mindenkinek hasznos időtöltést kivánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése